Er is volgens hen onvoldoende rekening gehouden met de in samen gemaakte plannen, waardoor de warenmarkt onvoldoende mogelijkheden heeft en ondernemers gedupeerd zijn. Er is volgens hen ook sprake van inkomstenderving door de langdurige werkzaamheden en onvoldoende communicatie en coördinatie vanuit de gemeente.
Daarop volgt een lange lijst van vragen aan het college. Vooruitlopend op een schriftelijk antwoord verklaarde wethouder Nijenbanning zich totaal niet te herkennen in de problematiek. “Onlangs nog is er een bijeenkomst geweest met Op naar Nijverdal (de winkeliersclub) en daar was breed tevredenheid te horen. Het werk in het centrum loopt op schema.”
“We zijn nu aan het kijken naar de inrichtring van de markt. Na een bijeenkomst voor winkeliers en marktkooplui hebben we een plan gemaakt. Met dat plan in de hand is men naar alle winkeliers en alle kooplui gegaan. Stuk voor stuk. Op één persoon na, was iedereen tevreden. Op 7 mei aanstaande is er opnieuw overleg.”
Deze kwestie beschouwend is het eigenlijk een vreemd verhaal. De wethouder zegt dat bijna iedereen tevreden is en Lokaal Hellendoorn zegt benaderd te zijn door ontevreden winkeliers en kooplui. Reageert Lokaal Hellendoorn op een slechts enkele klachten of vertelt de wethouder niet alles?
1 reactie
Wilco Mondeel
Mijn persoonlijke mening is dat het inderdaad vlot verloopt , en de winkels gezien de omstandigheden goed bereikbaar zijn. Men moet ook kunnen kijken naar het eindresultaat en dat ziet er prima uit toch.